Pomoc zdalna informatyka

1. Napisz lub zadzwoń
Opisz problem w kilku zdaniach. Podaje dane kontaktowe oraz najbardziej odpowiedni dla Ciebie termin pomocy.
2. Zapoznaj się z warunkami pomocy
W odpowiedzi otrzymasz wycenę usługi, ew. pytania dodatkowe i informacje na temat płatności
3. Pobierz program
Pobierz program do pomocy zdalnejProgram ten pozwoli nam połączyć się z Twoim komputerem w ciąu kilku sekund aby pomóc Ci rozwiązać problem
4. Opłać usługę jeśli uda nam się pomóc
Za usługę płacisz tylko pod warunkiem, że uda nam się rozwiązać problem. Możesz wybrać jedną z wielu opcji płatności (przelew,karta kredytowa)
Zamów pomoc zdalną
zapłacisz tylko za efekty

Stała umowa

1. Stałe nakłady na IT
Jedna opłata niezależnie od ilości interwencji
2. Niższe koszty działalności
Brak konieczności utrzymania etatu informatyka
3. Szybki czas reakcji
Czas reakcji informatyka jest zgodny z Twoimi oczekiwaniami
4. Szeroki zakres usług
serwis komputerowy, utrzymanie serwerów, sieci komputerowe, zarządzanie www, doradztwo, sprzęt, VPN, routery, kopia online
Złóż zapytanie ofertowe
bez zobowiązań, poznaj naszą cenę
e24cloud.com

Blokada wysyłki poczty na Gmail

Może się okazać, że podczas wysyłania poczty e-mail na serwer Gmail (do odbiorcy, którego adres e-mail kończy się na @gmail.com) Wasza wiadomość zostanie odrzucona. Będzie to oznaczać, że prawdopodobnie Wasz serwer pocztowy dostał się na czarną listę. Nie trudno się domyślić, że dla wielu przedsiębiorstw szczególnie handlowych taka blokada może okazać się bardzo nieprzyjemna. Poniżej zamieściliśmy opis tego co prawdopodobnie się stało oraz kroki jakie powinniśmy podjąć aby numer IP naszego serwera z czarnej listy Google zniknął.

Przed przejściem do kolejnych kroków warto potwierdzić czy aby na pewno nasz wiadomości przez serwer gmail.com nie przechodzą. Może się zdarzyć, że wiadomość z serwera Gamil trafiła do folderu SPAM a my zapomnieliśmy to sprawdzić.

Krok pierwszy, sprawdzamy dlaczego na czarnej liście Gmail się znaleźliśmy.

Jeśli jesteśmy na czarnej liście to każda wiadomość jaką próbujemy wysłać na serwer Gmail powinna wiązać się z otrzymaniem wiadomości zwrotnej o jednej z poniższych treści.

host alt1.gmail-smtp-in.l.google.com[173.194.70.27] said:
421-4.7.0 [77.55.133.37 4] Our system has detected an unusual rate
of 421-4.7.0 unsolicited mail originating from your IP address. To protect
our 421-4.7.0 users from spam, mail sent from your IP address has been temporarily 421-4.7.0 blocked. Please visit
http://www.google.com/mail/help/bulk_mail.html 421 4.7.0 to review our Bulk
Email Senders Guidelines. z8si31127103eee.293 - gsmtp (in reply to end
of DATA command)

lub na przykład:

host aspmx.l.google.com[173.194.78.26] said:
550-5.7.1 [178.239.14.227       1] Our system has detected an unusual rate
of 550-5.7.1 unsolicited mail originating from your IP address. To protect
our 550-5.7.1 users from spam, mail sent from your IP address has been
blocked. 550-5.7.1 Please visit
http://www.google.com/mail/help/bulk_mail.html to review 550 5.7.1 our Bulk
Email Senders Guidelines. jd2si7680365wic.4 - gsmtp (in reply to end of
DATA command)

Pojawienie się tego typu wiadomości Bulk Email oznacza, że mamy kłopoty. Numer IP serwera, z którego wysyłamy pocztę dostał się z jakiegoś powodu na czarną listę Gmail. Typowe kody związane z wpisaniem tam naszego IP to 550. Zdarzają się również inne, jak w powyższym przykładzie 421.

Krok drugi to usunięcie problemów, które spowodowały wejście naszego serwera na czarną listę.

Jeśli dostaliśmy się na czarną listę Gmail to niewątpliwie jest tego jakaś przyczyna. Jej określenie jest kluczowe w przypadku chęci ubieganie się o usunięcie nas z czarnej listy.

Podstawowy powód dostania się na czarną listę to niekontrolowanych wypływ autoryzowanych lub nie wiadomości e-mail z naszego serwera na konta Gmail. Może to wynikać z kilku przyczyn:

  • istnieje jakaś usługa (monitoring, powiadamianie itp.), która automatycznie wysyła dużą ilość wiadomości na konto w Gmail
  • konta pocztowe mogą mieć ustawione przekierowanie wiadomości na konto Gmail i generują duży ruch
  • Twój serwer padł ofiarą ataku
  • oprogramowanie szpiegujące na jednym z komputerów, który posiada skonfigurowane konto pocztowe przejęło dane do logowania i przy ich pomocy wysyła dużą ilość SPAM-u bez naszej wiedzy

Jeśli chcemy zniknąć z czarnej listy Gmail musimy znaleźć przyczynę, dzięki której się na niej znaleźliśmy. Pierwsze dwie z powyższej listy stosunkowo łatwo sprawdzić i zlikwidować. Nie da się ukryć, że trzeci i czwarty przypadek są trudniejsze zarówno do wykrycia, jak i neutralizacji. Możliwe jest to tylko z poziomu administracyjnego serwera. Jeśli posiadamy własny serwer z dostępem z poziomu root możemy zrobić to samodzielnie. Jeśli nasza poczta utrzymywana jest przez przedsiębiorstwo hostingowe wtedy prawdopodobnie właśnie od niego dowiemy się, które konto zostało przejęte i jakie działania powinniśmy podjąć w celu zażegnania problemów.

Skoro już ustaliliśmy źródło problemu oraz udało nam się go zażegnać prawdopodobnie chcemy aby nasz serwer jak najszybciej znowu mógł komunikować się z Gmail. Zgodnie z tym co znajdziemy na stronie http://www.google.com/mail/help/bulk_mail.html jeśli problem został rozwiązany blokada zostanie zdjęta samoczynnie za jakiś czas. Niestety, z doświadczenia jakie posiadamy samoczynne usunięcie z czarnej listy Gmail nie trwa tyle ile byśmy chcieli.

Krok trzeci wysłanie do administratorów Gmail prośby o usunięcie z czarnej listy.

Prawdopodobnie podczas próby odnalezienia formularza umożliwiającego wysłanie czegokolwiek do administratorów Gmail natkniecie się na niejedną ankietę czy też serię pytań, na które trzeba udzielić odpowiedzi. Co gorsza, dopiero prawidłowa odpowiedź na wszystkie zostanie nagrodzona linkiem do strony, której od kilku godzin szukacie.

http://mail.google.com/support/bin/request.py?contact_type=msgdelivery

Dzięki powyższemu adresowi możecie znacznie skrócić okres oczekiwania na ponowną możliwość wysyłania poczty. Teraz wystarczy tylko poprawnie wypełnić wszystkie komórki, przedstawić przedsięwzięte środki naprawcze, zapewnić, że wszystkie problemy z naszej strony zostały rozwiązane i nigdy więcej się to nie powtórzy.

Po odblokowaniu naszego adresu warto zastanowić się jak doszło do tego, że nasz serwer został wykorzystany w niedozwolony sposób przez kogoś innego. Najczęściej dochodzi do tego z powodu niestosowania się do podstawowych zasad higieny komputera. Brak aktualizacji, otwierania załączników wiadomości, których pochodzenia nie jesteśmy pewni czy nadmierne korzystanie z niezabezpieczonych sieci bezprzewodowych. Warto pamiętać, że nie ma idealnego oprogramowania, które zabezpieczy nas przed każdym tego typu atakiem. Jedyne co możemy zrobić to zachować czujność i ostrożność, a w razie wątpliwości co do tego co dzieje się z naszym komputerem kontaktować się szybko i bezpośrednio z informatykiem lub naszym administratorem. Może to uchronić nas i nasze przedsiębiorstwo przed wieloma problemami, które powodować mogą bardzo trudne do oszacowania straty.

Regulamin Pliki cookies Płatności
© Zakład Usług Informatycznych "ToMi" Tomasz Mietliński, Poznań 2014